Dag 4-5 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke & Ton Avontuur - WaarBenJij.nu Dag 4-5 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke & Ton Avontuur - WaarBenJij.nu

Dag 4-5 Sydney

Door: Hanneke thijssen

Blijf op de hoogte en volg Hanneke & Ton

24 November 2014 | Australië, Sydney

Hallo lieve volgers 24-11-14

Een nieuw verhaal vanuit down under .
Zondag onze eerste ervaring met de metro in Sydney ,want wij wilden naar het hoogtepunt van deze geweldige stad. Dus openbaar vervoer kaart kopen en vertrekken . Moeilijk is het niet als je de borden maar blijft volgen . Maar ook in Sydney kennen ze problemen met de treinen wel geen bladeren of ijs op de rails maar kennelijk andere dingen dat de treinen niet kunnen rijden . Dan maar iedereen met bussen naar de plaats van bestemming .
Aan gekomen bij het geweldige bouwwerk HET OPERA HOUSE werden we wel even stil, waw wat een fantastisch gebouw en wat zijn wij zelf klein wanneer we onderaan de trappen staan.
Het is zeer indrukwekkend ,omdat het zo druk is besluiten we een volgende keer naar binnen te gaan voor een rondleiding. Ook de botanische tuinen zijn zeker de moeite waard en we genieten dan ook met volle teugen van alle mooie bloemen en planten om ons heen .Op de terug reis komen we midden door de stad en besluiten het Queen Elizabeth building in te gaan .een oud winkel centrum met alle grote merken van nu ,al helemaal in de kerstsfeer.
Terug in het hotel nog even zwemmen en na genieten van deze mooie dag.

Vandaag, maandag morgen hebben we een afspraak om een auto te gaan bekijken in de plaats waar we ook de caravan hebben gekocht .
Er kwam een hele mooie zwarte mazda voor gereden en wij zeiden tegen elkaar dit zal hem wel niet zijn , maar jawel . Na wat onderhandelen werd de koop gesloten .En vrijdag word hij hier aan het hotel afgeleverd , zodat we er eerst nog mee kunnen leren rijden voordat de caravan er achter wordt gehangen . Als je de foto kijkt zal je begrijpen waarom.

En nu hebben we weer een paar dagen om door deze nooit slapende stad te dwalen.

Heel veel groetjes van de kangaroetjes

• 24 November 2014 - 12:51

Inge Cillekens:

Leuke Foto's
    Auto past wel bij Caravan en wat ik op de foto zie, is wel het een prachtig onderkomen voor jullie reis .
    Nog veel reis plezier

• 24 November 2014 - 16:31

F.thijssen:

Heel mooie auto,
    Hele fijne rondreis.

• 24 November 2014 - 16:49

Truus Van Pol:

Hallo
    Dat ziet er goed uit in Australie
    Wat een mooi caravan en een luxe auto
    Leuke foto's staan er al op jullie site
    Hier zijn geen nieuwtjes
    veel reisplezier en zijn benieuwd naar jullie volgende blog
    gr Truus en Peter

• 24 November 2014 - 20:27

Peter En Truus:

Hoi luitjes,

Wat een bakbeest, daar kun je het binnenlandwel mee door.
    Het vat me op dat het allemaal snel lukt met de aankopen. Geukkig maar, des te meer tijd blijft er om te genieten.

Grtz, Peter en Truus uit Weert

• 25 November 2014 - 00:14

WILLEM VAN DEN HEUVEL:

Weest gegroet, lieve gekke buren, hoe langer ik dit verslag bekijk, des te lachwekkender is het verhaal. Je ervaart nu zelf hoe maf Australië is, en hoe vanzelfsprekend je hier wortel schiet. Het leven is hier zo relaxed, wij vormen eigenlijk maar neurotische aardbewoners die meer drukte maken dan dat continent aan kan. En wat een krokodillenjagerauto hebben jullie aangeschaft! Mocht je straks in die outback zo´n Saltie van 6 meter over de weg zien liggen: GAAS! En dan fotograferen met dat dikke bandenspoor dwars over zijn handtas. Een vraagje nog, voordat ik naar bedje ga, want het is na middernacht. Hou ons dagelijks op de hoogte. Die belangstelling zal wel een keer verflauwen, maar ik zie ons nóg dik een week geleden op jullie afscheidsparty: het lijkt wel niet echt!
    Amuseer je, maar denk ook aan ons!
    Willem van nummer 20 - 2e etage.

• 25 November 2014 - 11:19

Rita:

Ha , de schroentjes hier.
    Wat een mooie foto's zijn het.
    Geniet nog en tot gauw ziens via de verslagen die jullie door sturen.
    Hoye.

• 27 November 2014 - 21:45

WILLEM VAN DEN HEUVEL:

Dag Aventuro's, weer even achter het toetsenbord please. De laatste tekst die ik heb ontvangen, is al gemerkt dag 4-5, en jullie hebben dus een aantal dagen gespijbeld. Kom op met dat verhaal, anders zitten jullie al op de terugvlucht voordat wij gewend zijn.
    Al spannende dingen meegemaakt: kroko achterna gezeten, witte haai in Sydney Harbour van zijn rugvin ontdaan (zwemmend, met het aardappelmesje dat toevallig in de caravan voor het raam lag), met de caravan met links verkeer achteruitgestoken?
    Please, geef ons simpel volk brood en spelen, we zijn allemaal, naar jullie afscheid gekomen om vervolgens ook gevoed te worden.
    Liefs van Willem, die jullie nu al mist omdat er verschillende reparaties verricht moeten worden aan onze flat.

Tags: Sydney