Van Vinyard naar Nowra - Reisverslag uit Nowra, Australië van Hanneke & Ton Avontuur - WaarBenJij.nu Van Vinyard naar Nowra - Reisverslag uit Nowra, Australië van Hanneke & Ton Avontuur - WaarBenJij.nu

Van Vinyard naar Nowra

Door: Hanneke Thijssen

Blijf op de hoogte en volg Hanneke & Ton

09 December 2014 | Australië, Nowra

Hallo lieve volgers 09-12-14

Een bericht uit een heel heel nat Australie.
Het is alleen weer voor een verhaal te schrijven ,caravan poetsen en lezen.
Sinds dinsdag hebben we elke dag regen en onweer gehad en vandaag zaterdag hebben we de camping waar we vanaf maandag hebben gestaan achter ons gelaten. Opnieuw de weg op met de caravan. Na een uur rijden begon het weer te regenen en wel zo erg dat we de auto maar langs de weg hebben gezet en gewacht tot het ergste over was ,dit was de ergste bui tot nu toe , we konden geen hand voor ogen zien de ruiten wissers konden het niet aan , en wij ook niet. Op de camping aan gekomen was het net even droog maar toen we moesten aansluiten op water en afvoer regende het alweer zo hard dat we maar weer wachten tot het iets minder was.
De vooruitzichten zijn meer regen de komende dagen , maar we nemen het maar zoals het komt.
De afgelopen dagen zijn we naar de Blue mountains geweest wat heel mooi was , er hangt echt een blauwe glans boven de bergen ( wanneer het niet regent .)
Tijdens een van de dagtochten reden wij een parkje in en er stond een bord met daarop de waarschuwing kans op overstekende kangaroes . Ik zeg tegen Ton wanneer zullen wij onze eerste kangaroe zie .Nou dit duurde geen halve minuut, drie van die beesten voor de auto langs wow wow wow volgens mij schrokken zij meer van ons dan wij van hun. Dus de foto is van onze eerste ontmoeting met het symbool van Australie.
Nu hebben we drie nachten op een camping 180 km onder Sydney gestaan ,en vandaaruit de omgeving verkend met echt wel enkele wow momenten prachtige vergezichten en heerlijke wandelingen , op het strand uitgewaaid en koffie gedronken in een winkeltje waar de tijd had. stil gestaan .
Morgen woensdag gaan we weer 200 km naar het zuiden. Om daar de omgeving te bekijken ,we hopen wel dat het weer een beetje beter wordt ,want we hebben vandaag de zon echt helemaal niet gezien. De lucht was grijs en bleef grijs het is dan wel niet koud maar het kijk niet gezellig .
O ja vandaag ook nog internet geregeld in de caravan zodat we niet afhankelijk zijn van de camping waar we zijn, zo als nu deze camping had geen internet daarom heeft het ook zo lang geduurd voor jullie iets van ons horen . Dus wees niet ongerust we zijn niet in de kookpot van een Aboriginal familie terecht gekomen of door een roadtrain overreden.
Dus
Heel veel groetjes van de kangaroetjes.

• 09 December 2014 - 23:56

Petra:

Hallo Hanneke en Ton. Fijn om jullie te volgen. Het zit niet erg mee, zoals ik lees. Denk eraan elke dag gaat voorbij. Er komt altijd weer een nieuwe. Een nieuwe dag met nieuwe verrassingen. Fijn dat jullie eindelijk de eerste kangoeroe gezien hebben. Ik hoop dat jullie nog veel mooie dagen zullen krijgen. Die komen zeker voorbij. wacht niet op die dag, maar zie hem als deze er is. Veel geluk en carpe diem. Ik zie uit naar jullie dagboek. Groetjes, Jo en Petra.

• 13 December 2014 - 11:05

Loed:

Ha, wat een leuke verhaaltjes!! en wat een leuke foto's! En wat een leuke diertjes die kangaroes. ik zal de rest nog zeker in de gaten houden!!

Veel plezier nog !!!

Groetjes, Loed

• 13 December 2014 - 15:19

Paul En Suzanne:

Hey Ton en Hanneke,

Wat leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat daar in Australië!
    We volgen jullie op de voet. Heel veel plezier daar en we lezen wel hoe het allemaal gaat.

Groetjes uit het koude Nederland,

Paul en Suzanne

• 15 December 2014 - 13:46

Truus En Louis:

Hallo Hanneke en Ton,
    Al een maand onderweg, zo snel gaat de tijd.
    Leuk om jullie te volgen en de reisverslagen te lezen. Wat een mooi woonhuis op wielen (caravan). Blijven jullie volgen.
    Voorspoedige reis en geniet van iedere dag .
    Groetjes, Truus en Louis.

Tags: Vinyard, Nowra