Dag 2 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke & Ton Avontuur - WaarBenJij.nu Dag 2 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke & Ton Avontuur - WaarBenJij.nu

Dag 2 Sydney

Door: Hanneke Thijssen

Blijf op de hoogte en volg Hanneke & Ton

21 November 2014 | Australië, Sydney

Hallo fans 21-11-14

Nieuw bericht uit Australie.
Maar we beginnen met donderdag onze eerste dag in Sydney. Zoals ik zei de zon scheen en het was heerlijk weer .Dus op pad in een wereldstad op zoek naar een bank om een rekening te openen.
Die was snel gevonden en de dingen die we wilden regelen werden snel geregeld. Toen weer naar het winkelcentrum op zoek naar de telefoon zaak om een Australische telefoonnummer te regelen.
Nu nog een auto regelen, na wat vragen hier en daar vonden we een verhuurbedrijf .Morgenvroeg om 10.00uurkunnen wij hem ophalen. Hehe dat is al veel geregeld. Het is tijd om het zwembad in het hotel op te zoeken dat hebben we wel verdiend vinden we zelf. ‘s Avonds zijn we naar Bondi beach gelopen , waar we zouden gaan eten , dit zou maar en half uurtje lopen zijn volgens iemand die we hadden gesproken. Nu weten wij niet hoe hard die persoon loopt of een kortere weg weet dan wij maar wij hebben bijna een uur gelopen en dan nog berg af. Dus lopend terug was geen optie, dan maar een taxi die rijden er hier heel veel . Wat een dag, maar wel veel gezien en gedaan.

Vrijdag

Al beter aan de tijd van hier aangepast pas om 7.00 uur wakker ,rustig ontbijten en naar het wisselkantoor om te wisselen . Niet te geloven dit kantoor zit midden in het winkelcentrum met alleen een lage glaswand er omheen . Aan gekomen bij de autoverhuur vragen ze om onze creditcard die wij natuurlijk niet bij ons hadden wel rijbewijs en paspoort maar geen creditcard en zonder ging echt niet. Dus maar weer terug naar het hotel nou ja waarom ook niet het is toch maar een half uur lopen en weer een half uur terug . Nadat alle papieren waren geregeld op weg met de auto ,op zoek naar een caravan. Maar eerst even dwars door de miljoenen stad Sydney , dat was peentjes zweten, maar het ging goed.
Bij de eerste dealer konden ze ons niet helpen jammer dus op naar de tweede ,bij deze dealer hadden wij heel vaak op de site gekeken dus we wisten wat daar stond en in het echt viel het niet tegen . Dus dan maar eens gaan onder handelen na veel heen en weer praten kwamen we tot een deal dus ons nieuwe huis is gekocht. Wij zijn er heel blij mee. Morgen terug om de aanbetaling te doe dat is hier normaal.
Het was een zware dag voor ons beide, moe maar voldaan terug naar het hotel maar eerst weer door Sydney wel een goede oefening voor Ton met links rijden .
Zo nu zijn jullie weer op de hoogte van wat er hier gebeurd. Misschien voor jullie niet zo spannend maar voor ons wel.
Tot de volgende keer.

• 21 November 2014 - 14:31

Inge Cillekens:

Fijn om te lezen dat jullie de reis goed hebben doorstaan.Hier bij ons is nog niet veel gebeurd niets nieuws in Linne,maar ik denk dat komt nog.Veel succes met het halen en inrichten van jullie huis auf räder.Dit weet ik niet in het Nederlands ha ha .

• 21 November 2014 - 15:33

Yvonne Elfrink:

Fijn dat jullie het naar je zin hebben.Er is nog geen nieuws aan het thuisfront. Nogmaals bedankt voor de prachtige bloemen.

• 21 November 2014 - 17:27

Sjoerd Opbroek Van Kapsalon Hair Sj.Op Te Heel:

Hallo Hanneke en Ton,

Heel veel plezier tijdens deze uitdaging!
    Ook namens Har en Ria!
    Groetjes Sjoerd, Chantal en Chanou.

• 21 November 2014 - 19:58

Jezus:

Mooi huis, wanneer is het intrekfeest?
    Hier geen nieuws.

• 21 November 2014 - 23:35

WILLEM VAN DEN HEUVEL:

Hallo lieverdjes, hou ons wel goed op de hoogte, hè. We zijn afgelopen zondag - crazy, slechts een oogwenk geleden - massaal jullie komen uitzwaaien en dan zullen we ook horen wat er daarna allemaal gebeurde. Heel merkwaardig: jullie zijn nèt weg, en praten dan long-distance met ons. Of de wereld slechts bestaat uit een dun glazen plaatje: geen 20.000 kilometer, maar net om de hoek.
    Veel plezier, please laat ons alles weten, want wij hier aan deze kant moeten toch de wereld overeind houden.
    Penningmeester Maaszicht Willem, waarschijnlijk namens alle leden.

• 22 November 2014 - 11:50

Jopet:

Fijn om weer wat te horen. Ik hoor dat alles goed gaat. Het hoeft ook niet allemaal van een leien dakje te gaan? Ik verwacht nog wel een uitnodiging voor de house-warming. Wanneer kunnen we die verwachten? Het ziet er mooi uit. graag zou ik de auto en de caravan eens willen zien. Ben zeer benieuwd. Let op daar want nu heeft links voorrang.!!!! ADVIES: Rij voorzichtig Ton. Hanneke blijf jij maar bijrijder. ;)

Al dat lopen is toch geen probleem? Je hebt alle tijd. Je hoeft je toch zeker daar niet te haasten. Je hoeft nergens heen, je hebt geen afspraken. De enige afspraak die jullie hebben, is ons op de hoogte te houden en na een jaar terug te komen. Die afspraak staat.

Hier gaat alles z'n gangetje. Alles rustig.
    Sportieve groetjes, Jo, Petra, Martine, Marco, Lara en Jos.

• 23 November 2014 - 09:43

Anny:

Hoi Hanneke en Ton.
    Fijn te horen dat de vlucht goed gegaan is,en nu verder met jullie reis.
    Geniet ervan,want er zijn zoveel dingen om te zien,wat jullie hier echt niet zien.

Gr.Anny

• 23 November 2014 - 11:24

Loed Schroen:

Ha tante hanneke en ton.

Wat fijn om te horen dat het allemaal goed is gegaan, en wat een mooi nieuw huis :)
    wat ik lees, lijkt het me fantastisch om Australië mee te maken!! Wat zou ik graag ook eens erheen willen.

Ik wens jullie nog een hele fijne tijd toegewenst daar in Sydney. En veel succes met de komende kilometers!

Groetjes, Loed

• 23 November 2014 - 12:53

Els En Frans:

Hallo Ton en Hanneke,

Niet te geloven dat jullie al weer enkele dagen in Australie zijn en al volop in de running. Zelfs het autorijden gaat goed met de nodige zweetdruppeltjes................

Een geweldige uitdaging en we blijven jullie volgen.
    Geniet ervan, dat gaan we nu ook doen in ons Hollands zonnetje
    Lieve groet van Frans en Els

• 23 November 2014 - 17:41

Will En Regina:

hallo ton en hanneke.

even reageren wij zijn ook bij bondy beach geweest heel mooi alleen wij hebben niet gelopen maar we waren met de auto als je nog lang in sydny blijft ga eens naar het zeeaqurium heel mooi veel te zien,jullie hebben een mooie homemobil kun je lekker genieten en goed links rijden is wel even wennen.verders hier alles nog goed, heel veel rijplezier en geniet ervan. groetjes will en regina.

• 24 November 2014 - 13:31

Isabelle:

Hoi,

Wat leuk om jullie reisverhalen te lezen en mee te genieten van de reis.
    Ik ben toch wel een beetje jaloers op het lekkere zommerse weer. Maar hier in Weert mogen we ook niet klagen, vandaag veel zon en de temperatuur nog steeds boven de 10 graden.

Veel plezier met het bezichtingen van de mooie bezienswaardigheden en succes met het rijden in de nieuwe auto met caravan!

Groetjes,
    Isabelle en de ex-collega's van SAL