Brulee - Reisverslag uit Narooma, Australië van Hanneke & Ton Avontuur - WaarBenJij.nu Brulee - Reisverslag uit Narooma, Australië van Hanneke & Ton Avontuur - WaarBenJij.nu

Brulee

Door: Hanneke Thijssen

Blijf op de hoogte en volg Hanneke & Ton

15 December 2014 | Australië, Narooma

Hallo lieve volgers 15-12-14

Leuk om weer een nieuw bericht de wereld in te sturen .
Zoals ik vertelde zouden we weer 200 km naar het zuiden rijden naar Brulee ,een plaatsje dicht bij de kust , maar het heeft niets te maken met die lekkere pudding .
Onze camping lag pal aan zee .Dus wij dachten meteen dit wordt morgen een prachtige wandeling over een kilometers lang strand. Maar toen wij wakker werden was dit niet van het zingen van de vogels maar van de plenzende regen op het dak van de caravan. Gaat dadelijk wel over , maar niets was minder waar, het heeft de hele dag kei hard geregend . Dan maar boodschappen gaan doen en iets lekkers koken. Erwtensoep (uit blik) Voor de lunch en wortelenstamppot met hachee voor diner.
Dit was niet verkeerd . En op zo’n dag is het dan ook leuk om de kerst versiering op te hangen maar dat is hier erg kleurrijk het is net kermis in plaats van kerstmis.

Vrijdag
Het was s morgens niet helemaal grijs dus dan maar een rit in de omgeving gaan maken , paraplu en regenjas mee en er kon ons niets gebeuren. Het was een hele leuke omgeving en door allemaal kustplaatsjes waar we toch veel konden zien zoals de blow hole in Kiama ( zie foto).
Het weer klaarde op en in de middag werd de lucht steeds blauwer en blauwer .

Zaterdag
Wakker worden met een strak blauwe lucht , het was dus toch mogelijk .
Wandel schoenen aan en een flinke wandeling over dat kilometers lange stand waar je niemand tegen komt ook geen koffietent. Dus terug op de camping uitrusten aan het zwembad ,wij vonden dat we dat wel hadden verdiend.

Zondag
Na een rustig ontbijt de andere kant van het strand gaan bekijken , nou dit was een wandeling over keien , rotsblokken ,kiezel en zandstrand maar zeer zeker de moeite waard jammer dat we de camera niet hadden meegenomen .
Ja wij zijn best wel actief.
Nu maar hopen dat we morgen verder naar het zuiden kunnen rijden .
Want we moeten hier namelijk wachten op een nieuw onderdeeltje voor ons gasfornuis.
Dat is opgestuurd vanuit Melbourne , naar een reparateur hier in de buurt.

Maandag
Eerst bellen naar de reparateur of we moesten bij boeken of konden vertrekken . Kom maar naar hier want ze hebben belooft dat het vandaag aankomt .Dus uitchecken en vertrekken . de post is nog niet geweest maar zal zo wel komen, niet dus. Dan maar eerst boodschappen gaan doen en de caravan daar laten , stel dat de post komt kunnen wij het er meteen in zetten ,oke .
Rustig boodschappen doen en maar meteen een broodje eten in de stad . Na 2 uur terug bij reparateur en wat schetst onze verbazing nog geen post geweest maar het fornuis gemaakt .
Ze hadden het maar alvast open gemaakt zodat ze gelijk konden beginnen en zagen toen dat er niets kapot was, maar dat er iets was los getrild was ,wat waarschijnlijk vanaf het begin heeft los gezeten.
Daar hebben wij dus vier dagen op gewacht . Nou dan nu op weg naar onze volgende plaats 190 km verder naar het zuiden . De stad Eden waar we tot zaterdag blijven, want waar volgens de boeken heel veel te zien is in de omgeving . Wanneer ik dit schrijf zijn we net aangekomen, en kan ik dus nog niets vertellen over de omgeving .
Maar de kangaroes huppelen hier tussen de caravans en de campers door, leuk om te zien.
Er rest mij alleen nog om iedereen die dit leest en het de komende tijd misschien te druk heeft om onze berichten te lezen , HELE FIJNE KERSTDAGEN te wensen en tot de volgende keer.

De groetjes van Hanneke en Ton

• 15 December 2014 - 15:23

Frans Fien Thijsse :

Wat fijn om weer iets van jullie te horen,
    Het is daar ook niet altijd mooi weer.
    Hier gaat alles zijn gangetje niets apart.
    Wij wensen jullie ook hele fijne kerstdagen
    Heel veel groetjes uit vlierden

• 15 December 2014 - 19:36

Peter En Truus Uut Wieert:

Hi luitjes,

Na de regen komt de zon te voorschijn.
    Wij wensen jullie een mooie en warme kerst (kermis) toe.

• 16 December 2014 - 10:48

Leonie En Pim:

Hoi hoi!!

Alweer een poosje onderweg wat hebben jullie al veel gezien! Super leuk om al die fotos te kunnen bekijken, ook een beetje meegenieten vanuit Nederland:)
    En die caravan.. Sjiek hoor!! Daar zouden wij het ook wel een jaar in uithouden. Vraag van pim: wat verbruikt die combinatie?? :p

Heel veel groetjes!!
    Pim en Leonie

• 17 December 2014 - 12:08

Rita:

Hoi jullie beide
    Geniet van het mooie weer en de schone panaramas. Jurlie wil ook iets typen.
    / xb n cfudhsyryiorw
    Kunnen jullie het lezen?