Jindabyne en omgeving - Reisverslag uit Jindabyne, Australië van Hanneke & Ton Avontuur - WaarBenJij.nu Jindabyne en omgeving - Reisverslag uit Jindabyne, Australië van Hanneke & Ton Avontuur - WaarBenJij.nu

Jindabyne en omgeving

Door: Hanneke Thijssen

Blijf op de hoogte en volg Hanneke & Ton

25 December 2014 | Australië, Jindabyne

Hallo lieve lezers 25-12-14

Zaterdag
Vandaag van Eden naar Jindabyne een route van 185 km over een hele rustige weg weinig verkeer .
Onderweg konden we genieten van een prachtig landschap dat aan ons voorbij trok . De weidsheid is ongelooflijk, je kunt kijken zo ver het oog reikt , mijn ogen zijn dan wel niet zo goed ,maar toch .
Op de camping was het heel rustig dus het parkeren van de caravan ging heel makkelijk ,plaats genoeg. Vandaag een keer geen zin om te koken dus naar een thai’s restaurant wat hier aan de ingang van de camping ligt . Heel lekker gegeten.

Zondag
Wakker worden onder een blauwe lucht wat wil je nog meer . Koffie volgens Ton.
Dus na een heerlijk ontbijt op stap ,vandaag een rit door de Snowy Mountains , een weg die we een en terug moesten maken maar dit was beslist niet erg . De weg slingerde 110km door de bossen soms open vlakte berg op en berg af . Ons eind doel was de waterkracht centrale in Khancoban ,dit is een centrale waar ze 25 jaar aan hebben gewerkt met 100.00 mensen uit 30 verschillende landen . Er zijn dammen gebouwd tunnels gegraven wegen aan gelegd en zelfs dorpen verplaatst. Door heel de mountains , dit was zeer interessant omdat het dorp waar wij nu zijn ook is verplaatst . Wij kijken uit op een meer dat is ontstaan doordat er hier een dam is geplaatst . Het oude dorp ligt op de bodem van het meer. De weg terug was even mooi als heen omdat we het nu van de andere kant zagen ,ongelooflijk dat je hier dan bijna niemand tegen komt .Maar op die route lag maar een dorp en dat is een wintersport plaats . Van uit dit dorp kun je eerst met de stoeltjeslift en dan te voet naar het hoogste punt van Australië, dit staat nog op het programma voor de komende dagen.

Maandag
Vandaag naar Canberra voor wie dit niet weet dit is de hoofdstad van Austalië.
200km Heen en terug maar je moet er iets voor over hebben als je wat wilt zien of beleven . Dus op tijd op pad .Ook hier weer op deze afstand door drie plaatsen gekomen waarvan twee beslist niet meer inwoners hadden dan 1000 mensen .Een plaats was groter maar met 5000 inwoners was het ook wel geteld .En dat op een afstand van 120km van Canberra . Tussen deze plaatsen zagen we alleen zo af en toe een paar boerderijen bij elkaar liggen . Je zult dan onaardige buren hebben.
In Canberra eerst naar de Botanische tuinen .Heel indrukwekkend hier zagen we een red center tuin ,dit was een kleine afspiegeling van het centrum van Australië, waar wij nog moeten komen.
Na een wandeling van 2uur begon de lucht wel erg donker te worden dus besloten wij toch maar naar de uitgang te gaan ,daar net aangekomen begon het echt heel hard te regenen dan maar even wachten met een kop koffie en iets lekkers was dit niet erg. Dan op weg naar Capital Hill ,maar de regen werd alleen maar meer, geen hand voor ogen te zien dus wat moet je dan . Wij besloten terug te gaan naar de camping want het zag er niet naar uit dat het zou opklaren. En inderdaad het heeft geregend tot wij weer op de camping waren het leek wel of de bui met ons mee ging. Maar al bij al was het toch en mooie dag.

Dinsdag
De lucht is een beetje grijs en het is niet warm ,dan vandaag maar een rustdag nemen ,dit wil zeggen de was doen , poetsen , kerst inkopen doen want ook hier wil ik wel een leuk kerstdineetje voor ons zelf op tafel zetten . Na de middag leek het op te klaren dus tijd voor een wandeling langs het meer .
Na een half uur lopen begon het te regenen dus maar weer terug. Het was wel niet koud maar nat is nat . Na de bui klaarde het wel op en hebben we buiten kunnen eten en buiten gezeten tot 21.00uur.Met goede hoop op goed weer voor morgen gaan slapen.

Vanuit Australië wensen wij iedereen hele fijne kerstdagen
Groetjes van Hanneke en Ton

• 25 December 2014 - 12:25

Inge Cillekens:

Hallo Hanneke en Ton
    wens jullie vanuit Linne fijne Kerstdagen en prachtig 2015.

Lees met spanning jullie verhalen,maar hier in Linne gebeurt helaas niet veel. Met Carmen gaat het gelukkig heel goed,ze heeft nu al 2 chemokuren erop zitten.Ze is nog steeds heel positief .In het zwembad blijft de entree bezet door vrijwilligers,dus ik mag blijven haha.
    Zodra er nieuws is uit Linne laat ik het jullie weten.Genieten jullie nog en tot de volgende keer.
    Lieve groeten Inge

• 25 December 2014 - 12:36

Frans Fien Thijssen :

Hallo Hanneke en ton,
    Wat fijn weer iets van jullie te horen,
    Fijne kerstdagen en gezond 2015,
    Nog een hele fijne reis door Australië.

Heel veel Gr. Frans fien

• 25 December 2014 - 14:31

Truus Rutten En Peter Beelen:

Hallo Hanneke en Ton,
    Al lezend en foto's kijkend reizen we een beetje met jullie mee. Ik begrijp uit de verhalen dat het genieten geblazen is, ben best wel een beetje jaloers

• 25 December 2014 - 21:14

Maria Hazenberg:

Hallo Hanneke en Ton. Ook voor jullie fijne kerstdagen en jaarwisseling daar down under. Leuk om jullie verslagen te lezen. Groeten ook van ons pap en mam.

• 26 December 2014 - 12:12

Anny:

Hoi Hanneke en Ton.

Vanuit Neer wens ik jullie fijne kerstdagen en een geweldig 2015
    Anny

• 26 December 2014 - 23:11

Jo En Petra:

Hanneke en Ton. Vanuit Hunsel wensen wij jullie de allermooiste kerstdagen en de allerbeste jaarwisseling ooit. Onze wens voor 2015 naar jullie toe is: jullie in 2015 weer terug te zien in Hunsel. Veel liefs en groeten van ons allen.

Tags: Jindabyne