Dierentuin Sydney en 1e rit met caravan - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke & Ton Avontuur - WaarBenJij.nu Dierentuin Sydney en 1e rit met caravan - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke & Ton Avontuur - WaarBenJij.nu

Dierentuin Sydney en 1e rit met caravan

Blijf op de hoogte en volg Hanneke & Ton

02 December 2014 | Australië, Sydney

Hallo lieve volgers 02-12-14

Nieuw bericht van ver weg.
Sinds ons laatste verhaaltje is er van alles gebeurd . We zijn nu weg uit Sydney en zitten nu op een camping in ons nieuwe huis op wielen . Het was een hele toer om alles bij elkaar te krijgen wat je zo al nodig hebt in een nieuw huis . Zaterdag hebben we de hele dag besteedt aan zoeken naar de spullen die we al konden kopen en in de auto konden bewaren tot ze in de caravan konden.
Wel leuk om dat allemaal uit te zoeken.
Zondag zijn we naar een hele grote dierentuin aan de andere kant van de haven geweest heel leuk ,maar toe de lucht begon te betrekken zijn we vlug terug gegaan naar het hotel, waar we net voor de bui losbarsten binnen waren. Toen koffers inpakken want we moesten maandag morgen om 10.00 uur onze caravan ophalen en dit is op maandag morgen in Sydney niet zo snel geflikt met zo veel verkeer op de weg . Dus vroeg uit de veren en uit checken. Bij onze caravan aangekomen moesten we eerst naar de bank om te betalen ,ook dit duurt dan weer langer dan je denkt . Verzekering regelen ook niet eenvoudig omdat wij geen vast adres hebben .
Weer terug bij de dealer kregen we uitleg over de caravan hoe alles werkt en in elkaar zit ,niet makkelijk wanneer dat allemaal in het engels is want je moet alles voor jezelf vertalen .
Maar om 15.00uur was dan toch alles verteld en geregeld ,met
beide een hoofd dat duizelde van alles wat wij in de grijze massa moesten opslaan op weg met de caravan . Dit was niet makkelijk maar samen komen we er wel, was onze gedachten . En ja, het lukte met wel wat gezonde spanning kwamen we aan op de camping waar we hartelijk werden ontvangen en met alles werden geholpen waar we hulp bij nodig hadden .Donn’t worry is hun motto, dus waar moeten wij ons druk om maken zeg het maar wanneer je hulp nodig hebt.
Toen beginnen met alles uitpakken en afwassen het was voor mij echt of ik een nieuw huis aan het inrichten ben ,alles een plaatsje geven en weer verzetten om dat het anders toch weer beter is.
Opschrijven wat we nog missen en vandaag nog gaan kopen ,eindelijk hebben we alles bij elkaar en is ons huisje klaar wij zijn er erg blij mee. Vanavond zelf eten staan koken gaf een goed gevoel . Aardappelen met prei en een gehaktbal is in Australie ook heel lekker , vraag maar aan Ton.
Zo nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte en is het voor ons bedtijd .
Morgen vroeg dit verhaal versturen en dan op weg naar de Blue Mountains , misschien leuk voor jullie om op te zoeken via you tube .

Heel veel groetjes van de kangaroetjes.

• 02 December 2014 - 23:51

WILLEM VAN DEN HEUVEL:

O, wat is dit toch gezellig: jullie ploeteren je een stuk in de rondte, wij observeren jullie amateurs terwijl je met een decadent grote caravan door die giga-stad heen sturen met de vlam in de pijp door de Australische Brennerpas. Wat zou ik graag een avond - of twee - tussen jullie in liggen en deelnemen aan de discussie over hoe je nou links of rechts om die rotstad heen bij de dierentuin / dealer / camping moet komen.
    Maar jullie zijn nu begonnen aan die reis, die vanouds door Chinezen wordt beschreven als: om een reis van 1.000 mijl te maken, moet je met de eerste stap beginnen. Schrijf dit op en hang het aan de koelkastdeur met een magneet.
    Schatjes, ik verdedig het vaderland wel tegen de Russen, de Syriërs, de Marokkanen en de EU, geniet er maar van, want gedenk: Willem staat op zijn post.

Groeten aan Willem die vanavond weer alleen naar bed moet.

• 03 December 2014 - 09:10

Frans Fien Thijssen:

Het is wel een heel luxe caravan.
    Geniet van de hele reis.
    Gr.frans fien